måndag 15 mars 2021

Hela 2020 har rusat förbi

 ... och tur är väl det. 

För precis 1 år sedan skulle vi fira min 50 årsdag i Åre med familjen. En mysig helg med god mat, fika och skidåkning. Det fick vi också. Men helgen efter brakade det lös...

Ingenting har blivit vad det varit.

För Gjuterians del har det inneburit inställda mässor, jubileum, inga kurser och väldigt lite öppet i gårdsbutiken. 

Fantastiskt att Tusen trädgårdars 10-års jubileum gick att genomföra. Det kom förhållandevis många besökare till trädgård och butik. Att fika kändes fortfarande för riskabelt så det blev inte många kaffegäster.


Vi har klarat oss bra i familjen, men tyvärr somnade min moster in nu i januari pga Covid -19. Att kunna delta vid begravningen digitalt kändes ändå fantastiskt. Tänk vad tekniken kan ordna. För 1 år sedan fanns det väl inte en tanke på att man skulle kunna göra så. 

Så många - "Tänk om" detta år bjudit på.

Som så många andra under denna pandemi har jag fastnat för padel och spelar nu flera gånger i veckan. Jag som aldrig i hela mitt liv hållit på med sport. Måtte hälsenorna hålla ;-)

Ni som fortfarande troget tittar in här ibland ber jag om ursäkt för att jag är dålig på att uppdatera. 

Jag finns på Instagram och webbshopen är alltid öppen. Välkomna dit! Gjuterian webbshop.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen