söndag 11 mars 2012

Rum & Trädgård 2012

Hemma igen efter en intensiv lördag tillsammans med mamma och några vänner. Så härligt att traska omkring på mässan med likasinnade. Väldigt mycket folk och trångt, men det gick att göra sina fynd ändå. Jag utökade min svarta frösamling med ytterligare 3 sorter från Rara växter: 
  • svart akleja
  • stockros "Majorette Brown Re"
  • luktärt "Windsor"
Deras monter var nog en av de större med fröer i långa rader längs väggen. Andra fröleverantörer hade inte ens någon personal i sin monter och ingen försäljning vilket var lite trist.
Hoppas jag får "Windsor" att trivas hos mej.
Mitt andra fynd var en bunt med trollpil som är väldigt lik trollhassel. Mycket fin! Det blev trångt i bilen så jag hoppas
jag ska lyckas även med den. Så att det var mödan värt för de som fick sitta trångt till.  Tack för att ni stod ut!
Nu står min bunt i en snödriva och inväntar tjällossning.
Då jag inte lyckades ta mej någon sovmorgon när huset ändå var tomt på grabbar, så blev det en tur till bygghandeln och inköp av färg. Hela eftermiddagen har jag stått och målat lådor. De blir sååå snygga. Gulliga fågelholkar blev det oxå.

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen