lördag 3 mars 2012

Svart i år

Just nu känns SVART helt rätt.
Men efter nästa helgs inspirationskick kanske jag tycker annorlunda.
Frölistan:
  • Pionvallmo "Black Dragon"
  • Prydnadsris "Black Madras"
  • Trumpetblomma "Chocolate Royale"
Har även fallit för de rosa varianten av klint såsom "Doftklint" och "Classic Romantic". Att få dofta på "Äppelsolbruden Pineapples" ska bli spännande, (ananas-äppel). När det gäller luktärter så har jag aldrig någon tur, men skam den som ger sej. Jag provar i år igen!
Mina morötter blir heller aldrig speciellt stora så jag får väl gräva om landet ordentligt och tillsätta mer sand. Hos mamma blir de toppen i bara sand och gräsklipp. Hos mej blir det ju aldrig något gräsklipp då vi skaffade en gräsklippare med multiklipp. Jätteskönt att slippa springa och tömma uppsamlaren hela tiden, men det är ju en nackdel om man vill ha till gödsling i odlingarna. Kanske du har något tips om hur det blir stora goda morötter? Jag har skaffat "Nantes 2" frö som ska vara goda och rikgivande.
Ha ett skönt sportlov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen