fredag 11 maj 2012

Lilla mammsen

Mamma Alva
Hoppas jag ärver hennes "gröna fingrar". I morse när vi slog upp tidningen så var hon där. Ett helt uppslag med mammas odlingar. 
Det är bara sand och gräsklipp som gäller hemma hos henne i den 8 000 kvm stora trädgården. Själv har jag en multiklippare så det blir aldrig något gräsklipp att samla upp. Inte har jag så stor trädgård heller... Kanske det är därför det inte växer och frodas på samma sätt hemma hos mej.  Hur gör du?
Det här är ju ett fiffigt sätt att odla om man vill slippa att rensa ogräs. Hon får tidigt sallad och rädisor. Potatis i hinkar finns det också så att hon & pappsen får egna "färskpäror" till midsommar.

1 kommentar:

  1. Det hade inte varit fel med lite grönare fingrar ;)

    Jag har inte så stor trädgård och odlar mest i krukor och lite smått och gott ätbart i det lilla landet. Så mysigt att stå där en sommardag och äta något egen odlat.

    Skön helg till er.
    Kram Marie

    SvaraRadera

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen