lördag 5 maj 2012

Våghalsigt?

Var det kanske lite i djärvaste laget att ge sej på att så idag?!
I gårkväll vräkte snön ner. IGEN!
Men i morse var den borta och det hängde regn i luften.
Det var bara att klä sej varmt, leta reda på häcksaxen 
Odlingslådor i plåt
och en skottkärra. Sen var det bara att frisera till den lilla häcken vid trädgårdslandet. Är så glad för mina fyra odlingslådor som jag beställde av en lokal förmåga.
Så här såg de ut när de kom hem till mej för några år sedan. 
De har inte ändrat sej mycket utan håller sej lika fina och fräscha nu som då.
Hur som helst så kunde jag inte hålla mej utan klämde ner röd-, gul- & vitlök i en av dem. Växelbruk pratas det ju ofta om så i den lådan jag satte lök i nu, hade jag gröngödsling förra året. Hoppas det kommer bli en lyckad skörd. En aning kallt i jorden, men jag provar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen