lördag 19 maj 2012

Vårdag i trädgården

Som jag har längtat efter att kunna hålla på och påta i trädgården en hel dag... Jag kanske inte är ensam? Ömsom sol, ömsom regn men det har inte spelat någon roll. Det har varit ljuvligt att greja på lite överallt och se vad fint det blir. 
Blir glad av att mötas av dessa färggranna primulor redan i entrén.
Att många blommor har sin egen historia är ju lite roligt. De här har jag fått av en arbetskamrat som i sin tur fått dem av sin pappa för måååånga år sedan. Nu har jag en lång parad av tuvor. Maffigt!
 Denna lite mer dämpade variant får däremot 
stoltsera lite mer för sej själv.
Ännu en arbetskamrat som lät mej gräva upp dessa jättesöta vårvivor i sin sommarstuga innan grävskopan 
kom för att dränera om. Vilken tur!
Den här skulle kunna stå modell för nästa års "Vårblomma" som barnen knackar dörr för att sälja. Eller vad säger ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen