onsdag 13 juni 2012

Sorg varvat med vardagslyx

Det är med eftertanke man får glädjas åt vardagslyxen det är att få följa minstingen på träning, gå min runda i spåret och sen komma hem och bara kunna hoppa i sin egen pool.
För den här veckan började i sorgens tecken då en arbetskamrat omkom i en svår bilolycka. 
Du kan läsa en av alla artiklar här.
Minnesstunden som hölls på jobbet igår var så fin och ljus med många glada minnen som delades.
Sen att gå till min egen brors grav efter det och tänka på vad allt skulle ha kunnat vara annorlunda om han funnits kvar hos oss.
Det hela gör att lite gnabb om vem som plockat i eller ur diskmaskinen känns så totalt meningslöst.

Var rädda om varandra och kram på er alla!
Hjärtan till er!

1 kommentar:

  1. Fånga dagen är mer eller mindre en klyscha...
    Men ibland är det inte riktigt rätt... Jag kan tänka mig hur det känns med ett liv utan en kär bror!

    Kommer du på loppisen i helgen på soldatvägen?

    Önskar dig allt gott!
    Marie

    SvaraRadera

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen