tisdag 16 oktober 2012

Snön faller...

... och vi med den!
Nej, då. Men i morse när rullgardinen snurrat upp var det alldeles vitt därute och det fortsatte snöa ända till strax efter lunch.
Vi som inte hunnit fylla på med godsaker till pippi
Hemma hos mammsen var det många träd som tog stryk då det blev extra tungt pga att alla löv inte hunnit falla av än. Här hos mej var det däremot alldeles bart när vi kom hem ifrån jobbet.
 
Allra gladast är nog min äldsta son vars vokabulär är totalt inskränkt och innefattar endast ord som snö, skoter och minusgrader.
Lilla kusinen R på 1,5 år och min J på 16 år får ut lika många ord.
Nej, nu är jag kanske lite elak, men visst är det något speciellt med tonårskillar som inte längre kan prata normalt utan det är mest grymtande, muller och mumlande som hörs.


Såg att det var oktobertävling hos Annas idéer. Det går ju inte att missa, eller hur?!
 
Tjingeling!!!


6 kommentarer:

  1. Nämen FY då! Frost har vi haft några mornar, men inte snö...Är ingen vintervän direkt...
    2 lotter lagda till dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tackar jag för och håller nu alla tummar och tår.

      Radera
  2. Ursch.. vilken tid i har framför oss. Jag som inte gillar kyla, snö eller mörker..bbrrr

    Kul att du vill komma på bloggträffen!
    Om den nu blir av så kan jag hämta upp dig ;)
    Jag hör av mig i nästa vecka.

    Ha de gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hoppas det blir av för det skulle vara så roligt att få tips, trix och idéer av andra.

      Radera
  3. Hej! Så roligt att du tittat in hos mig så att jag kunde hitta hit! Men oj, redan snö? Nu, redan tidigt på morgonen, har vi tolv grader varmt. Helt otroligt, så mycket vädret skiljer sig mellan olika delar av landet!
    Ska läsa vidare på din blogg, förstår att du också gillar att pyssla och då blir jag ju nyfiken =)
    /Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är sååå välkommen tillbaka. /Helen

      Radera

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen