måndag 12 november 2012

Fiskpinnar

Stackars liten
Det här var inget roligt fynd jag gjorde i dammen.
Vi har ju trott i flera veckor att vi fått upp alla fiskar för i år. Men så fick jag syn på den här lilla krabaten. Helt fastfrusen i isen.
Jag tror inte det hjälper att ta in honom och tina i micron Sara ;-)

För mitt inre ser jag hur Pettson och Findus sågar ut fiskblock ur sjön och drar in på släden.
 

Det är bara att hålla tummar och tår att det inte finns fler kvarglömda små stackare där i. Jag har iallafall ett akvarium fullt med fjolårsyngel ute i min bod och R har ett större akvarium i sin snickarverkstad där de större firrarna får övervintra.
Har du damm? Hur gör du?

1 kommentar:

  1. Pettson o Findus ja, fniss...den sagan har man läst några ggr. :)
    Har inga fiskar o ingen damm....men jag har haft höns, hahaha!
    Ha de gott!
    Kram

    SvaraRadera

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen