torsdag 15 november 2012

Tjejkväll en torsdag

Visst har jag haft en väldig tur som fått vara mej själv och pysslat eller varit ute och ätit med mina väninnor de senaste 2 veckorna. Så här brukar det aldrig vara. För det mesta står jag i en kall hockeyhall med minstingen efter middagen eller sitter med näsan i läxböckerna tillsammans med äldste sonen. Det här har varit väl behövlig "mamma-fri-tid".  
Ikväll är det dags för julpysseldag 2. Förhoppningsvis kommer jag hem med en fin julkrans. Ser att ni är många där ute i bloggvärlden som är jätteduktiga. Nu hoppas jag att även jag ska kunna lära...
I tisdags blev det julgrupper/adventsljusstake. Efter ett städat hus är det ju riktigt skoj att kunna ställa fram något sådant som piggar upp. Det är ju snart nog dags för glöggkvällar. Julmyset kryper på. Just nu sprider det sej ljuvliga pepparkaksdofter från ugnen.


2 kommentarer:

  1. Hejsan så mycket fint du visade i förra inlägget
    ha en trevlig ehlg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Pepparkakor som är så gott...och doftar så gott när man bakar dom...det tillhör verkligen advent o jul...
    Ha en fin lördagkväll!
    Kram Bia

    SvaraRadera

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen