måndag 10 december 2012

V A B

Jag kan inte ens komma ihåg när jag var hemma för Vård Av sjukt Barn senast. När jag gick in för att anmäla hade jag 1 dag uttagen tidigare i år. Annat var det under dagisåren. Då var det snarare en regel än ett undantag att man fick vara hemma med snoriga ungar. Kommer ihåg junior som fick scharlakansfeber 3 gånger efter varann så de till slut fick lov att stänga hans avdelning och sanera alla leksaker. Han ser ut som Michael Jackson på det årets dagisfoto med plåster på alla fingrar. Allt skinn ramlade ju av på fingrar och tår. Lillstackarn!  

  Idag är det snarare de som skulle kunna få stanna hemma och pyssla om mej. Tänk vad skönt det skulle vara. Bara ligga under en gosig filt i soffan, se gamla filmer och bara ropa efter än det ena än 
det andra. -"Hämta te!", "Kom med halstabletter!", "Klia mej på ryggen."osv... Äsch, jag får vara glad att jag mår bra. Men att bli lite omhuldad vore inte så dumt. Kanske jag skulle sätta upp det på önskelistan?!


4 kommentarer:

  1. Önskar dej trevlig kväll...själv är jag förkyld med nästäppa...det värsta jag vet är att inte kunna andas riktigt genom näsan..fy sjutton:(
    Ha en fin kväll!!
    Ska titta lite på Nobelmiddagen o se lite flärd :))
    Kram Bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dej, har mycket hellre ont i halsen än är täppt i näsan. Krya på dej!
      Jag har också suttit med sonen och sett på Nobelprisutdelningen och lite av middagen.

      Kramen

      Radera
  2. Hejsan lillasyster!
    Jag tycker att jag kan få massor av lotter bara av bedriften att jag kanske lyckas få den här kommentaren till rätt ställe.

    Många kramar till mig från dig i vinterkylan

    SvaraRadera
  3. Det var ju DU som skulle få många kramar från mig i vinterkylan, blev lite tokigt som jag skrev.
    Hoppas det blir mycket folk i helgen på marknaden i Tynderö, folk får passa på att köpa fina handgjorda julklappar, du har ju tillverkat många fina "gåbortpresnter".

    Kram igen då från syster

    SvaraRadera

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen