onsdag 24 april 2013

Små solon


Här kommer små solofoton på det som fanns att beskåda här hemma i somras. Jag hoppas att många av dem kommer tillbaka i år och visar sin prakt. Den svarta tulpanen t ex. Ni har kanske förstått att jag har en förkärlek till svarta blommor just nu. Så den vill jag gärna att den kommer igen. Tulpaner kan ju vara lite svåra att blomma om, iallafall hos mej. Kanske jag lägger ner för lite möda. Jag gräver ner lökarna, strör på lite benmjöl och hoppas på det bästa. Jag orkar helt enkelt inte gräva ner dem i lökkorgar, gräva upp dem igen osv. 

Nu har vi fått haft plusgrader i massor med dagar så nu kan vi nog allt säga att det är VÅR. 

- Mini har utomhusträning i fotbollen. 

- R rengör poolen.
- Junior sitter som vanligt som en soffpotatis vid datorn, men objekten har skiftat från skotrar till mer barmarksbetonade sporter.
- Själv har jag petat ner några fler frön i sålådor så nu blir det till att köpa mer såjord om jag ska få ner allt annat som ligger på vänt

Summa summarum, hos den här familjen har vi vårkänslor.

Soliga norrlandshälsningar från Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen