fredag 19 april 2013

Städa, städa varje fredag....


... åsså varje juuuul. Det tycker jag är kuuul!
Visst känner man sej lite grann som Pippi just nu. Det spritter i en och man vill bara ut och greja. Skulle en vattenpöl komma i vägen, så varför inte plaska lite?! Jag är bara så lycklig att våren äntligen är här. Jippi tjoho!
Gräsmattan ser ut som en liten insjö där krokusarna tappert försöker blomma ikapp alla veckor de legat under djup snö. Jag hittar snödroppar där jag totalt glömt bort att jag stoppat ner några och kan ni fatta att måsarna skränar. Det är ljud och dofter som får alla sinnen på topp.

Några holkar har jag gjort ren ikväll, men fler får det bli imorgon. Någon som vet hur jag ska få fjärilar att flytta in i sin fina fjärilsholk jag satt upp på uthusväggen?

Hoppas ni alla andra också har vårkänslor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen