onsdag 8 maj 2013

Hockey VM eller trädgårdstramp?

Gissa vilket det blev för min del? 
Inte så svårt va´?
Medan R och mini tog bilen ner till Stockholm och Globen för att se Sverige (förhoppningsvis dänga) v/s Norge, så stannar jag och junior kvar här hemma. Han mekandes med sin 4-hjuling och jag tog en sväng till mammsen för att se hur långt våren hunnit i hennes trädgård. På södersidan hade hon hunnit gräva om och planterat nytt i sin kryddgård. Men på norrsidan fanns det fortfarande snö kvar. Ja, så har vi det här i Norrland...
Hemma hos mej är det snöfritt nu. T o m fiskdammen är is- och snöfri. Det var inte länge sedan jag skrev och visade er bilder på den enorma snödriva som byggts upp där. Aldrig att jag trodde den skulle smälta innan midsommar. Men nu är vi där och den här långhelgen kanske det hinns med en ordentlig rengöring. Det skulle verkligen behövas. Någon här i bloggvärden som har vana av fiskdamm och som vet hur mycket man bör plocka bort för att det ska bli friskt och fint? I höstas var det rätt igenvuxet så jag vet att det måste nog bort en hel del. Jag är allra gladast för de små orkidéerna jag lyckats få överleva där.

v/s
Kan det vara "Sankte Pers nycklar"?





4 kommentarer:

  1. Önskar dig en trevlig helg!
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Så härligt att du blivit av med den sista snön! Vilken härlig pool ni har! Och så fin soffan på altanen blev!
    Jag har ett tidigare år också klippt ner min kaprifol och det gick bra. De blir ju så risiga nertill.
    Det är mycket man vill göra nu när vädret är skönt.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. HHhmm... måste fundera lite?! Kan det vara trädgård :O
    Vad mer kul har du hunnit med... loppis?

    Har du nå gjuting på G? Min lilla loppis kopp behöver din hjälpande hand :)

    Hörs vännen!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen