onsdag 5 februari 2014

Jag och mina kurser

Veckorna tickar på i en faslig fart. Bloggande och pysslande har fått stå åt sidan för den tid jag lagt ner på träning och välbefinnande på annat sätt.
Som jag berättat tidigare har jag anmält mej till flera olika kurser och nu dök det upp ytterligare en jag anmält mej till med smygstart igår och på fredag, för att köra igång på riktigt nästa torsdag. Här tänker jag hålla hus.


Vi är mitt i "15 minuter med Paolo" och jag tycker att ni som har svårt att komma igång mycket väl kan ge det här sättet att träna en chans. Vi peppar och klappar varandra på axeln dagligen på jobbet i vårt gäng som anmält oss dit. Med bara 2,5 vecka kvar så känns det som det är dags att lägga in slutspurten snart. 
Stod plankan längre än någonsin igår. Efter kvällsfikat! Inget smart drag. Kunde väl ha gjort det innan så kanske jag klarat många fler sekunder. Ibland är jag bara så efterklok. 
Men eftersom jag inte har någon träningsvana överhuvudtaget så kan det ju bara bli bättre och bättre.
Fick "OK-stämpel" av min sjukgymnast igår. Har gått regelbundet hos honom i 2 års tid, men nu äntligen är det över. Jag mår så bra jag kan efter behandling så nu är det bara egen ihärdig träning som gäller för att bibehålla och bli ännu bättre. Kommer dock att sakna Göran ;-)

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är! Jag borde komma igång men tid är extrem brist vara just nu :(
    Jag köper gärna rullar av dig om du har över :)

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen