onsdag 1 oktober 2014

Positiva listan

Tackar för alla små glädjeämnen just nu som piggar upp i all sorg och elände. En tung höst som måste lättas upp. 
Därför sitter jag nu här och försöker tänka precis som pappa, på "positiva listan":

  • Jag har införskaffat och grävt ner de där vildtulpanerna som jag längtade efter redan förra våren, se tidigare inlägg 
  • Äter av mina egna vindruvor, gudomligt små och söta i smaken
  • Har varit och hämtat mina första alster från keramik-kursen där endast 1/5 inte blev som det var tänkt. Men det blir bra det oxå.
  • Jag har inte träningsvärk i HELA kroppen efter mitt livs första BodyCombat-pass igår. Mjukade upp med 1 timmes vattengympa ikväll så dag 2 (som alltid är värst) inte ska bli så hemsk.
  • Jag har bara ont i halsen. Är inte snuvig, vilket är det värsta jag vet. Dricka te är jag ju bra på och jag ska nog kunna hålla tyst också så att det går över fort.
  • Det är ny månad med nya möjligheter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen