onsdag 5 november 2014

Första snön...

Snögubbe av kransar
Nu har vi äntligen det lite vitt på backen. En lång varm höst har gjort oss bortskämda. Här sitter jag nu med vitlökar som inte kommit i jorden än. Däremot har jag fått ner mer tulpaner än jag kunnat drömma om. 70%-rea är något som jag gillar skarpt och då blir det lätt mycket mer än jag tänkt mej från början. Svarta-, vita- och ljusrosa tulpaner, snödroppar och allium. Det kan nog bli fint.

I brist på snön så hann jag göra mej en egen snögubbe som kommer att hålla heeela vintern. Den sitter så fint på väggen ute på pysselboden. Morotsnäsan är bara att byta ut när den börjar sloka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen