fredag 29 maj 2015

Trädgårdstramp


Mitt i prick! När körsbärsträdet blommar som allra vackrast, solen sticker fram och trädgården fylles med likasinnade, då är det VÅR.

Kvällens överraskning för oss båda, blev när min barndomskamrat Eva står på grusgången lika förvånad som mej. 

- Men är det DU?!

Vi har ju båda nya efternamn sedan barndomen och inte hade Eva en tanke på att det kunde vara jag som bjudit in till kvällens Trädgårdstramp. Det känns inte alls som om det var nästan 30 år sedan vi gick ur 9:an. Vart tog de åren vägen?

Mamma blev minst lika glad att få en liten pratstund på trappan.

Runt om i rabatterna spirar pionerna och en del har även hunnit få knopp. Tulpaner av alla de slag har precis spruckit upp just precis till denna dag. Känns roligt att ta emot folk när trädgården försöker visa sej från sin fina sida trots att det inte hunnit komma igång på riktigt än.

Magnolian får jag inte glömma. Den blev nog kvällens fotomodell.


Kul att ni kom allihop och tusen tack för den fina vallmon. Den ska få en bättre plats, jag lovar.

Välkomna tillbaka!                                   
Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen