onsdag 19 augusti 2015

Varm augustikväll

Härligt att komma hem efter jobbet och äntligen få känna av den där efterlängtade sommarvärmen. Den verkar ha kommit nu. Bättre sent än aldrig...

Vi människor har mycket att önska av denna sommar, men växtligheten verkar vara mer än nöjd. Se bara hur min Semu är totalt översållad av blom. Underbart!
Har försökt få till vit gurkört i hur många år som helst utan att lyckas. Men NU så. Nu har jag fått till det och hoppas de tänker fröa av sej som den blå. Nja, kanske inte riktigt så mycket, men om det så bara kunde bli några plantor även nästa år skulle jag bli överlycklig. Tycker det är så fint att dekorera med i isbitar, saft, sallad osv.

Det är mer ändå. Vårt bröllopsträd, som brukar vara helt översållat av körsbärsblom, ger massor med frukt i år. I och för sej har det varit mycket körsbär andra år också, men vi har aldrig hunnit få smaka några då trastarna varit allt för snabba att smaska i sej dem. I år vann jag!!! De är helt underbara. Jag som trodde att de skulle vara lite sura. Positiva överraskningar i livet kan man aldrig få för mycket av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen