söndag 24 april 2016

Nordiska trädgårdar

Nordiska Trädgårdar 2016
Fick med mej gubben på en 5 timmars vandring genom en idérik mässa. Han handlade på rätt duktigt. Det blev säckar till lövrensning, titta på golfgreen, ozonrengörare och solskydd för hans del. Själv drömde jag mej bort bland växthus, julrosor och underbara balkonger. Jag hade hoppats på att det skulle finnas hönshus också, men tji. Jag har däremot med mej honung, grekiska oliver, en enorm primula och havtorn med mej hem.

Det kommer förhoppningsvis bli sprutt på dammen också då vi fick många goda råd och gjorde en del inköp när det gäller den.

Tusen trädgårdar letade fler trädgårdar till den 3 juli. 
Jag hoppas att fler öppnar sina trädgårdar för allmänheten, 
än vi två som är anmälda i Sundsvallstrakten idag.

Zetas trädgård fick också ett besök. En ny sorts sättpotatis och några krukor följde med hem. Tyvärr var hängalmen jag suktade efter på tok för stor för att få plats i bilen.

Sen blev det besök både till Mall of Scandinavia och Stockholm Quality Outlet i snöovädret. Vi som trodde vi skulle möta våren i Stockholm blev väldigt överraskade när det blev lätt snökaos.

Nu är det bara att försöka förverkliga några av drömmarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen