onsdag 13 april 2016

Små solstrålar


Det lilla som värmer så gott i hjärtat. 

Att strosa omkring i trädgården efter dagens arbete och se hur många nya små liv som stuckit upp sina sköra små blad ovan mark är så rogivande. Det är en brokig blandning, men jag älskar dem.

Igår hade vi 19 grader varmt i solen vid middagstid. I morse var det minusgrader igen. Ja, så är det här uppe i norr. Våren är mycket senare i år än förra året. Men så kanske chansen att få hinna njuta längre av det härliga bjuds då.

Nästa helg bär det av ner mot Nordiska trädgårdar med maken. Det ska bli ett spännande äventyr. Han är ju inte speciellt förtjust i trädgårdsarbete och blomster. Att få honom att traska runt med mej där en hel dag kommer att bli en utmaning. Har sett att det är en glassmässa i anknytning till mässan så jag får kanske parkera honom där medans jag strosar runt själv och bygger drömmar.

Ha det!

2 kommentarer:

  1. Ja visst blir man glad över allt som poppar upp i trädgården nu...lila, gult och rosa om vartannat! Åhh den mässan skulle jag vilja besöka, du måste visa bilder sen :) Lova det!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Åjaa...de er virkelig solstråler når de dukker opp!
    Så fint det er i med det lille huset og alle detaljene du har skapt...herlig:)

    SvaraRadera

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen