tisdag 28 mars 2017

Ambitionen är hög


I många år drömde jag om att få min trädgård uppritad så där snyggt som bara trädgårdsdesigners kan. 2009 blev drömmen sann (tack vare Gröna Systrar) och sedan dess har denna skiss suttit inramad i vår hall på övervåning som en påminnelse om vad som blivit gjort och vad som skulle kunna bli framtida projekt. 
Vi har bockat av en del:

  • poolen
  • skifferplattor under pilträden
  • planterat äppelträdet Silva
Men en del blev inte riktigt som verkligheten ser ut. Poolen blev t ex större och därav även trädäcket så den enorma silvergranen fick ge vika. Vi har byggt min Gjuterian och flyttat på lekstugan. Detta syns inte på skissen här ovan. 

Sååå...

Ikväll ska jag börja min efterlängtade trädgårdsdesignskurs. Min ambition är att kunna göra en ny skiss över vår trädgård såsom den faktiskt ser ut idag. Vi får väl se om jag lyckas efter 8 kurstillfällen, mycket kliande i huvudet och vida drömmar. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen