fredag 12 augusti 2011

Ibland blir fel så rätt och tvärtom


Troligen en "Snow Queen"
Har ni också råkat ut för det där typiska? Man beställer gladeligen blomlökar från nätet och väntar med spänning på att de ska börja blomma. Men så fel det kan bli. Jag beställde vita små gladiolus, men se vad som står i blom nu. Laxrosa är de, med ett sting av vitt i mitten. Ganska fina de med, men absolut inte vad jag förväntat mej.

Precis tvärtom blev det med den här ljuvliga gräddbakelsen. På påsen stod det att de skulle vara ganska mörkröda med inslag av vitt. Nu har jag en uppstammad, underbart doftande, vit ros istället. Den såg inte mycket ut för världen när den kom, men nu är jag så nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen