söndag 4 september 2011

Skördardag

Körsbärstomater


Vitlöken hänger på tork i köket
Idag har jag kunnat plocka in tomater, vindruvor och framförallt vitlök. Vad härligt att kunna äta dagsfärsk vitlök till middag. Hör ju inte direkt till vardagen det inte.

Vindruvor från den nya plantan
Har köpt en ny vindruvsplanta på rean som jag hoppas ska hinna vänja sej vid sin plats i växthuset innan frosten kommer. Allt annat städas ju bort nu.

Tyvärr blev inte gurkskörden så stor i år, men jag har en svärmor som får dess mer och hon delar givmilt med sej. Så förutom att lägga in gurka har jag även hunnit med att koka lingonsylt av de där jag plockade hem tidigare i veckan. Bättre sent än aldrig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen