lördag 3 september 2011

Gräsänka

Den här helgen spenderar jag själv med sönerna. Eller iallafall den yngre som är lite krasslig då den äldre hellre hänger med polarna. Att vara gräsänka en helg kan ju kännas rätt skönt ibland. Men det innebär ju precis det också, att ta reda på gräset. Jag fattar inte att det fortfarande växer så det knakar. Kvällar och nätter börjar ju bli kyliga och dagarna bjuder på ömsom regn, ömsom sol. Jag tänker varje gång jag drar fram klipparen att nu måste det väl vara sista gången för i år, men icke.
Hortensia
Jag har passat på att chockera min kropp med ett gympapass. Inte alls samma sak som att få gräva hemma i trädgår´n må jag säga. Men nu är det gjort och det känns rätt skönt. Trots inflammation i en axel/armmuskel. Ha en skön lördagkväll. Jag tror jag kryper upp i soffan och gosar till det med min lille febersjuka kille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen