tisdag 20 december 2011

Juletider=förkylningstider

Varför skulle den här julen vara annorlunda än de senaste? Så här dagarna innan jul blir jag så gott som alltid rejält förkyld. I år tog jag ingen influensaspruta, kan det bero på det... Nej, det var väl helt enkelt min tur. Idag har jag och äldste sonen legat nerbäddade i varsin säng och tyckt synd om oss.
Jag gjorde ett ryck på eftermiddagen och for iväg till vår lokale kötthandlare för att få tag i revbensspjäll, kalvsylta, leverpastej och grisfötter. Tro inte att jag tänker sätta tänderna i några grisfötter, men det är ingen riktig jul för pappsen om han inte får det på julbordet. Mammsen och jag skulle däremot sakna rörosten.
Har du något måste?

Son nr 2 kom hem från skolan med en hel massa julpyssel de gjort idag. Och det gladde ett mammahjärta. Så härligt att se hans entusiasm. Nu blir det nog fler apelsiner med nejlikor!
lånad bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen