måndag 20 augusti 2012

Barndomens Hugo

Sedan jag var liten och familjen byggde huset jag är uppväxt i, så har vi bott granne med ett "original". Alla i byn visste vem Hugo var. Stor, burdus och märklig på många sätt. Men framförallt snäll!!! Iallafall mot mej som var yngst. Hugo dog för många år sedan, men minnena finns kvar.
Speciellt de där sommarminnena när han täljde säljpipa eller kom med bigarrårer i papperspåse köpta på torget.
Nu när jag står här med mitt alldeles egna körsbärsträd "Stella" och skördar för fulla muggar så är det självklart Hugo jag tänker på. Hoppas han har det bra däruppe i sin himmel.
Vilken skörd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen