fredag 24 augusti 2012

Blått är flott

Klematis "Semu"
Den här lilla raringen trodde jag aldrig skulle trivas. 
Den försvann i fjol så jag beställde en ny i vintras. 
Men se här är den nu.
Blommor så fint på sina sköra rankor.
Har jag tur tar den nya sej också en liten bit längre bort på planket.
Gurkört
Den här har jag däremot inga problem med. Den sprider sej gladeligen överallt i trädgårdslandet och runt omkring. Har provat att så den vita varianten flera gånger, men misslyckas jämt. 
Isop
 Den här trivs också hos mej. Stora tjocka tuvor med många besökare hela dagarna.

Har du någon idé på fler blå blommor?
Zon 4-5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen