torsdag 2 augusti 2012

Kvällsrundan

New Dawn

Saalomon
1:a året i min "pysselbodsrabatt" och de blommar så fint.
NÖJD!!!

Stella  
Tack vare lite nät och små fågelskrämmor så har 
jag kunnat mumsa i mej rätt många ljuvligt goda bigarråer.
En liten trastunge trodde att han skulle få äta upp alla själv.
Helt orädd hoppade han dagligen upp i nätet och gjorde sej en liten hängmatta och kom åt godsakerna rätt lätt.
Jag fick strama åt nätet lite så nu kommer han inte upp dit längre.
Men ni kan tro att det såg rätt lustigt ut med en gungande fågel i bärnätet. Flera gånger om dagen!
Han hade även lärt sej hur han skulle kunna hoppa ner, så ni fågelälskare behöver inte vara oroliga att han blev skadad.
Nu hoppas jag han hoppat vidare till någon annans trädgård för jag vill ha mina bär för mej själv.

Rea-fynd? Självklart!!! Idag blev det Indiska och Stadium.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen