torsdag 13 september 2012

Födelsedag nr 11


GRATTIS!

Lite fika på säng med paket. Men sen en helt vanlig dag med skola, hockey- och fotbollsträning. Att fylla år mitt i veckan är inte alltid så roligt. Men vi får ta igen det till helgen när hela släkten kommer på kramkalas. Lite mer hockey och fotboll bara innan dess...

Bakat själv har han gjort dessutom. 

Mazariner utan mandel.

Mördegen
100 gram smör
50 gram florsocker
1 äggula
125 gram vetemjöl

Smeten inuti
120 gram kokos
120 gram smör
2 ägg

Garnering
1 dl florsocker
1 msk vatten

200 grader i 20 min

Jammi!!!

Själv har jag passat på att gjuta tårtljus medan födelsedagsbarnet var på träning. Ny form som jag hittade i Spanien. Jätteskoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen