måndag 3 september 2012

Klematis-kavalkad

Se en sådan fägring jag blev bjuden på i år.
Alla dessa små raringar beställer jag direkt från en odling i Estland under februari månad varje år. När vi närmar oss maj månad kommer mitt paket med de små liven inlindande i lite papper och plastfolie. De får växa till sej lite i begagnade mjölkkartonger. Skulle det gå åt pipan så är det inte hela världen eftersom priset på dem är en tredjedel av vad de kostar i handelsträdgården här hemma i Sverige. Framåt juni månad gräver jag ner dem där jag vill ha dem.
Se vilken fröjd det är nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen