söndag 23 december 2012

Julen är nära nu



Att skriva julkort är något jag alltid gjort. I år har tyvärr inte tiden funnits att göra egna utan det har blivit köpta. Det är så mysigt att få hämta i brevlådan istället för dagens SMS eller hälsningar via Facebook. Det blir inte alls lika personligt. Må jag vara gammaldags, men jag tycker det är med glädje jag ser julkorten sitta i sin fina behållaren i hallen som en påminnelse om alla vännerna.
 Idag när vi tänder 4:e ljuset gäller det att lägga på ett sista kol innan stillheten kan lägga sej framåt kvällen. Grabbarna är ute på en skotertur i snövädret medans jag småpysslar.

Tack Marie för det gröna

 Här på brickbordet får diverse krukor och ljus samsas i jul.


 
 God Jul alla bloggvänner

3 kommentarer:

  1. Tycker det blir mindre o mindre julkort för varje år ;)) jag skickar bara några och får mindre, fniss.
    Här blir det uppesittarkväll o bingolotto med familjen...en tradition :)
    En riktig GOD JUL önskar jag dej!

    SvaraRadera
  2. ;) äh de va väl inge ;)

    Tyckte jag hörde en skoter svissa förbi :)

    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Mmmm jag kan tänka mej att det blir många gånger per dag som ni får stå ut med dej ljudet. ;-)

    SvaraRadera

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen