lördag 1 december 2012

Vintervitt på riktigt

Oj, vilken fart det blev på oss alla i morse när vi såg vad som väntade utanför fönstret. Hela natten har det blåst kraftigt och vräkt ner snö. Till mångas lycka, men säkert lika mångas förtret. Vi hör till den första skaran. Men jag kan tycka att det behövde ju inte komma en halvmeter på en gång.
Imorse och ikväll
Hela dagen har gått åt till snöskottning med en paus för hockeymatch. Tur vi fick ungar som älskar att skotta snö. De har dragit runt på snöskyfflar, snöslungan och skotern runt, runt på tomten så nu kommer vi fram överallt igen. Kanske jag ska ta mej en pysselstund medan det ses på mer hockey på TVn.

Ha en skön vintervit kväll alla vänner och alla som jag inte känner.

2 kommentarer:

  1. Joo då...nog kom det snö...och kallare ska det bli också...så nu är det julstämning :))
    Hoppas det håller i sej till julafton :))
    Har varit inne hela dagen o pysslat, planterat multi hyacinter m.m.
    Ha en trevlig helg !
    Bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar dej detsamma.
      Kylan klarar jag mej utan. Har fått en gammal spis av pappsen, så den får värma oss därute. Bilder kommer lite senare när jag hittat det "rätta stället".

      Radera

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen