torsdag 28 februari 2013

Sista vinterdagen?

Det är inte klokt vad snön smälter. I början på veckan hade vi så mycket snö att vi med all säkerhet kunde tro att det skulle räcka till långt efter midsommar. Men idag... det har sjunkit undan alldeles säkert 30 cm. Går det undan så här så kanske det är snöfritt innan april. Kanske inte värt att hoppas för mycket. 
April är ändå april och vädret då är allt annat än säkert. 
Att jag hoppas och tror så mycket är väl för att nu har mina fröer från England kommit. Oj, vad det kliar i "så-fingrarna". 
Imorgon bitti vaknar jag förhoppningsvis till tre skönsjungande killar vid sängkanten med en bricka full med godsaker och takdropp utanför fönstret. Då är det 1 mars, min dag och början till vår.
Pärlhyacint, en favorit med vårkänning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen