onsdag 25 september 2013

Trädgårdsstädning

Torkställning fyndad hos Butik Lilla Syster

Det känns vemodigt att veta att nu är det dags för höststädning av trädgården. Alla blomlökar jag hittat för halva priset ska ner i jorden, segel ska plockas ner, möbler plockas ihop, fiskarna ska upp ur dammen osv. 
Mitt upp i det sorgliga kan jag glädjas över att jag fått tag i denna tjusiga torkställning som blir som en trädgårdsprydnad bara i sej själv. Håller du inte med?
Krukborsten hittade jag när jag var ute med mamma på "höns-tittar-tripp" i somras. Lycka för mej! Kanske det blir höns-lycka för mamma till våren. Vi är väldigt sugna på att ha några små gulliga pullor hemma hos henne där möjligheten finns så mycket bättre än hos mej. Någon tupp blir det nog inte pga tätbebyggt område. En av de gårdar vi hälsade på erbjöd sej att ta hem några kycklingar till oss samtidigt som hon tog hem åt sej själv framåt vårkanten. Åååhh vad det skulle vara mysigt.

Hej hopp och ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen