måndag 22 februari 2016

Det är trångt nu

Min lilla pysselbod är verkligen just det. Liten

På 15 kvm försöker jag klämma in gjutning av ljus, symaskin, papperspyssel och sedan allt som är till salu. Inser att det början bli dags att hitta bättre förvaringsmöbler om jag inte ska måsta bygga på en våning. Hur har ni löst trångboddheten i era ateljéer, pysselbodar eller egna krypin? Ärvda möbler, loppisfynd eller nytt? 

Inne hos mej är det en salig blandning. Gamla möbler har sin charm, visst. Men de är otympligt stora för lite förvaringsmöjligheter. En gammal skänk med 3 dörrar varav en i glas har turnerat runt inom familjen. Först hemma hos farmor och farfar, sen i mammas förråd för förvaring av mjöl, sen hem till mej när jag flyttade hemifrån som vardagsrumsmöbel. När jag flyttade till Lund fick den inte följa med utan stannade hemma hos syrran. Nu har den slutligen hamnat ute i min pysselbod, fått ny färg, är lite skev, men borde få flytta någonstans där den passar bättre.
Min bod behöver hyllor. Men jag vill inte skruva på väggarna och då är det inte lätt att hitta. Har sökt bland beg butiksinredning, men hittar inget. HJÄLP!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen