lördag 14 juli 2012

Dagens loppisrunda

Istället för att stå med näsan i grönsakslandet hela dagen 
så tog vi oss en loppisrunda; mamma, syrran, 
en kompis till henne och jag.
Känner mej riktigt nöjd med den.
Ska bli så roligt att börja pynta med en del av grejorna i trädgården. Hittade ytterligare en påse med bomullsgarner för lite och ingenting så nu kan det bli fler "godsaker". Se de jag gjort tidigare här.

Listan på mina fynd:
  • stor trälåda som jag tänker använda som "BB" till mina småplant 
  • mindre trälåda
  • stor skopa
  • 4 koppar från Broste
  • påse med restgarner, till mer godsaker
  • 2 terrakotta krukor, som det kommer bli marschaller av
  • förkläde, att använda när jag gjuter i betong
  • 4 snusnäsdukar, kommer passa bra till pyssel 
  • silverfat på fot, där godsakerna kan ligga
  • hopprep, till junior som utsett sej själv till makens "PT" 
  • liten träpall, till mitt pyssel
  • glasburk, kommer passa bra att ha som stormlykta
  • rensbricka, det är ju snart dags att rensa skogens guld
  • flöte (säck full med små korkar), fint pynt under seglet
 

Måste även visa så fint grabbarna gjort det med altanräcket.

Finfint, men nu ser man ju att skorstenen skulle behöva en "make-over"

Passar bättre ihop med poolräcket, eller hur?!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen