måndag 23 juli 2012

Gult är fult?

Yin & Yang på mitt vis

Gul rabatt... snart.
Tycker du det?
Jag har bestämt mej för att försöka samla ihop alla mina gula blomster i den här rabatten som jag storstädat.
Gör jag fel som har 1 färg i 1 rabatt?
Den här var knappt 50 cm djup,  låg efter husväggen i direkt solljus hela eftermiddagarna.
Inte lätt att vara blomma där inte. 
Torrt och hett de dagar solen tittar fram.
Nu blir det nog lite skönare för de små liven 
när jag lagt plattor efter väggen, 
förutom just där björnbärsbusken står, 
rensat bort all körvel och fram tittar nu:
  •  dagliljor
  • klematis "Tangutica"
  • Green Cat, eternellgräs
  • löjtnantshjärta
  • kroll lilja
  • stormhatt
  • en och annan iris
  • stort rabarberblad i betong
Kanske jag lär mej till en annan gång att det faktiskt är roligt med "före"- och "efter" bilder. Ni hade blivit mörkrädd om ni sett hur det såg ut innan. Kanske ni skymtar den gula garageporten? 
Vi har köpt ny färg, så nu ska alla uthusdörrar bli 
grå istället för herrgårdsgula.
Boningshuset är vitt med vit dörr och alla uthus är svarta, 
så nu känns det rätt naturligt att det gula gjort sitt. 
15 år räcker...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen