torsdag 12 juli 2012

Underbar marsipanros

Liten, liten knopp...
...på väg att slå ut...
...till denna tjusiga lilla marsipan.
Den här lilla godingen beställde jag på nätet förra sommaren.
Ville ha en klätterros med små blommor efter 
planket vi satt upp kring poolen.
Kunde väl aldrig föreställa mej att den skulle vara så söt.
Se vad vacker den är från knopp till helt utslagen.
Den lilla rosa kanten innan den är fullt utslagen är så fin.
Den doftar inte mycket.
Men så den har växt trots att det nästan bara är 
fyllnadsmassor den står med fötterna i. 
Trodde jag aldrig om mej själv.

Har inte så många rosor i min trädgård sedan tidigare, 
men utökade med denna och en New Dawn efter väggen till pysselboden förra året.
Minette  har jag fått ärva efter mammas farfar i Östervåla. 
Tänk så roligt det är att ha kvar växter som är över 100 år gamla. 
 
Och så har jag en liten mörkröd sak som jag fått av 
en arbetskompis som inte tyckte sej ha plats 
för den längre hemma hos sej.  
Tyvärr inget namn på den. 

Glad blir jag! Ja, när jag kan ta över växter som ingen annan vill ha.
I stort sett är nog hela min trädgård uppbyggd så.  
Hur har du gjort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen