tisdag 28 januari 2014

Familjehelg

Åre som bäst
Det har sina för- och nackdelar att ha en minsting som spelar hockey. Den här helgen var till hela familjens fördel för en gång skull. Snabbt packade vi ihop oss så snart vi fått veta att han skulle upp till Järpen för att spela lördagsmatch. På med skotrarna på släpet och iväg direkt efter jobbet i fredags. Hu så kallt det var efter vägen. Temperaturen pendlade allt från -12 till -25C och när vi väl var framme så var det -21C. Tänd brasa och sova i långkallingar blev lösningen, för stugan hade inte hunnit bli varm.

När vi vaknade på lördagen var det mulet, men inte alls lika kallt. Jag och minstingen stack iväg till Järpen och efter tappert spel förlorades båda matcherna. De övriga tu lekte runt på skotrarna hela dagen.

Så blev det söndag och solen strålade från sin allra bästa sida. -6C och det var min tur att för första gången på alla dessa år sätta mej på skotern för att ha en "mamma-junior-dag" på fjället. Nere på Åresjön blåste det rätt kallt och var isigt, men när vi kom upp på Renfjället så kan jag inte annat säga än att jag förstår juniors entusiasm för det här med skoteråkning.
Nej, jag gillar inte lukten som sitter i kläderna efter så den allra minsta tur. Men
OJ vilka vyer.
Det var nog någon mening med att det blev så där vackert väder just precis den här dagen för att jag skulle få mej en
"aha-upplevelse".

Vem vet, jag kanske är modig nog att göra om det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan!

Vad kul att du vill lämna ett litet spår efter dig. Jag blir sprittande glad!
Har du ingen egen blogg så går det bra att välja anonymt.

Önskar dej en toppendag!

Kram Helen